Bladet Vesterålen torsdag 9.august 2012

Fra utstilling på Galleri Apotheket; Stokmarknes sommer 2012

From the Catalogue, curator Ricky Sandberg

International Exhibition at Havremagasinet, Boden, Sverige 2010

Mona Gjessing, Anmeldelse Klassekampen, 10.des. 08

Inger Blix Kvammen
RIM
Tromsø Kunstforening, 

Står fram til 4. januar 2009

Curator Barbara Cartlidge

Exhibition CURATED BY BARBARA CARTLIDGE, SEPT 2009.

ELECTRUM GALLERY LONDON

Vibjørn Madsen, Finnmarken

HESSENG: Inger Blix Kvammen, en av Pikene på Broen, har gjort smykker til kunst. Nå gjør hun det samme med fotografier.

AV LONE SYNNØVE HEGG

DRØMMEFANGEREN, Et magasin om Finnmark, Utgitt av Finnmark Fylkeskommune, Nr 2, 2010. 5. Årgang.

Text from the Exhibition catalogue:

ROVANIEMI OCTOBER 20 - NOVEMBER 6, 2008

From the catalogue: Curator Jan-Erik Lundstrøm

SAMI ARTISTS`UNION 30 YEARS

From the catalogue:

Inger Blix Kvammen takes part in the Northern Norway Trennial 2008

by Edith Lundebrekke Curator

This exhibition of contemporary Norwegian arts and crafts is based on the concept of "construction" - in the sense of the way something is put together.

Norske Kunsthåndverkere

Inger Blix Kvammen var aktuell med en rekke utstillinger 2006-2007 og ble også presentert på NK`s hjemmeside.
 

Judy I. Larson, Director National Museum of Women in the Arts,

Inger Blix Kvammen, Norway.

Silver crochet neckpiece with grey pearls. 2003.

Oxidized sterling silver, grey freshwater pearls.

Elisabeth Shypert / Mike Holmes, Velvet da Vinci

The New Art Fair in London for Contemporary Objects

Elizabeth Shypert/ Mike Holmes, Velvet da Vinci

Contemporary Metalsmithing from Northern Norway

From the Exhibition Catalogue:12. october-3. November 2001.

Inger Blix Kvammen`s second solo exhibition at Electrum Gallery London

Article in Bonytt no. 1, 1998

Inger Blix Kvammen lives in the north- east corner of Norway making her contemporary jewellery.

From the Exhibition catalogue:

Inger Blix Kvammens jewellery is a perfect example of a certain classic creative freedom for design seldom found in traditionally trained ”jewellers” work.

KIRSTEN RØVIK HÅBERG

FRA fagplanen for grunnkurs formgivingsfag, 1. Utgave, 1. Opplag.

Kap. ”De nære ting”.  S. 210 ”Klær og smykker som symboler i kunsthåndverk”